Reservas

D’Arnes a Beseit: Penya-galera

Arnes-Beseit pel cim de Penya- Galera fins al Hotel La Fábrica de Solfa

Recorregut : 21,1 Km.
Desnivell positiu : 900 mts.
Desnivell negatiu: 900 mts.
Temps aprox. : 7-9 hores

Sortirem d’Arnes per la pista asfaltada que surt de sota l’ajuntament en direcció als Estrets, prenem la primera pista de terra important que trobem a la nostra dreta, fins a prop del Mas Nou (el mateix camí per on varem arribar ahir, si és el cas), abans d’arribar-hi ens desviem a la dreta prenen la pista fins a trobar una petita senda a la nostra dreta on aviat trobarem que s’ha fet un tallafoc i que tot el recorregut és per una catifa de fusta fins a trobar un altre pista que prenem cap a la dreta que en durà al Coll de la Creu.

Poc abans d’arribar a la pista asfaltada surt una senda a l’esquerra que haurem d’agafar, per desviar-nos a la dreta al cap d’uns 50 metres, passant a prop del Mas de la Creu, (respectem les propietats privades), baixarem a trobar el riuet de les Valls, i el remuntarem passant per sota la Roca Grossa fins els paradisíacs prats amb les runes del Mas de les Valls, travessarem el riuet i agafarem la senda de la dreta, que passant pel Coll de Xertó ens durà al riu Algars (una mica mes amunt del Toll del Vidre). Trobarem la pista que bé del Toll del Vidre i va cap al Mas de Pau, prenent-la cap a l’esquerra tot creuant el riu Algars, fins agafar el camí de la Costa d’Arrancapets (a la nostra dreta) primer una pista que després es converteix en senda ens durà al Coll de Pelele.

Baixarem per zona pedregosa i tornarem a remuntar per senda i petites grimpades per trams rocallosos fins arribar al cim de la Penyagalera, magnífic mirador del paisatge que ens envolta. En tota la part alta de la Penyagalera, haurem de vigilar bé ja que el camí de vegades es una mica perdedor. Pel camí que tot baixant ens dura fins a la Pesquera, gaudirem d’unes vistes privilegiades del Racó de Sant Antoni. Un cop arribats al riu Ulldemó i la Pesquera, qui serà el que es resisteixi a fer un banyet ? (bé, depenent de l’època de l’any!) Ja per pista arribarem a Beseit.

Al costat del la Ermita de Santa Ana esta el Hotel La Fábrica de Solfa per recupera les forçes i descansa del itenerari realizat.